Ana içeriğe atla

Kadın erkek meselesi...

Herkese merhaba 🙋  sohbet tadındaki yazıma hoşgeldiniz. Bugün Kadın-erkek konularından bahsedeceğim . Malum ne kadar karşı çıksakta ne kadar rahatsız olsakta erkeklerin bir tık daha ayricalikli olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Bende buna kesinlikle karşıyım yani kadın ve erkek her zaman her yerde eşit olmali. Ama ne yazık ki dünya buna uygun bir zemin değil.

En basitinden mesela evlilik konusunda erkek önceden gezip tozsa yapmadığı şey kalmasa bile öncelikle bakılan kadındır. Oturmasini kalkmasını biliyor mu, erkeğin ailesine saygılı mi , giyimi nasıl geçmişi nasıl vb... erkeğin geçmişine kimse dönüp bakmaz. Baksa bile tek açıklama erkeğin elinin kiridir gibi iğrenç bir cümledir.

Evlilik gerçekleşir. Kadın calismiyorsa yani evdeyse yandı zaten. Her türlü işi yapmak zorundadir çünkü erkek çalışıyor ve yoruluyordur. Mesela bugün kadının yemek yapasi yoktur ama yapmak zorundadir. Ama işin garip yani çevremde çalışan bayanlar başta ablalarim annem kayinvalidem ve arkadaslarima bakınca görüyorum ki yine bütün ev işleri ve eğer varsa çocuk bakımı kadına aittir.


Mesela eve geldin,aksama kadar calismissin ama yemek yapmak haftada bir gün izninde ev süpürmek temizlemek zorunda olan sensindir.

Yine bahsettigim bu genel bir aile yapısı. Daha geleneksel yaşayan bolgelerde kadın sadece kendi eşinden ve çocuğundan değil kayinvalidesi kayinbabasi  hatta görümcesi, kayinbiraderinin ve daha birçok aile ferdinin işlerinden de sorumlu.

Hani diyorlar ya "karı gibi"... Işte o karı dediğiniz canlı var ya dünya üzerinde her noktada mucizeler yaratıyor. Sadece üretmekle kazanmakla kalmıyor aynı zamanda bir can getiriyor dünyaya o canı büyütüyor yeşertiyor.

Kesinlikle genelleme değil bu yazdıklarım. Elbette çoğu erkek eşine karşı daha düşünceli daha yardimcidir. Erkeklere karşı bir düşmanlık amacı taşımıyor yazım sadece kadınlari bir araç olarak gören erkekleri kastederek yazdım.

Kadın mükemmel bir varlık. Düşünsenize dört duvarı alıp yuva yapıyor. Herşeye yetebilmek için gece olupta kafasını yastığa koyana kadar ailesi için fedakarlık yapıyor.

Kadın ve erkeğin eşitliğine tüm kalbimle inanıyorum ve cinsiyetci yaklaşımları kınıyorum. Ve umarım toplum olarak hatta dünya olarak kısa bir zamanda degisip kadının dünya üzerindeki yerinin öneminin bir erkekten daha asagida olmadigini anlarız.

Sevgiler...

Yorumlar

  1. Haklısın, kadın evde oturmasa, çalışsa da, eve gelince yine yemek yapan, bulaşık yıkayan o oluyor. E bu büyük bir haksızlık. :(

    Ayrıca, erkekler kusura bakmasın - söz meclisten dışarı/istisnalar kaideyi bozmaz- erkeklerle kadınlar eşit değil, erkek genlerindeki (büyük ihtimalle testosteren hormonuyla bağlantısı var) şiddet geni yüzünden kadından çok daha şiddete eğimli, bildiğin ZARARLI bir canlı türü. Benim kişisel görüşüm. Tek tük cani kadın da çıkıyor ama sayı olarak erkeklere yaklaşmaz. Kendi evladına tecavüz edebilen, masum bir hayvana işkence edebilen bir tür erkek türü. Dünyadaki tüm savaşların da sebebi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarına tabiki genelleme yapmadan bende katılıyorum ne yazık ki işin igrenclik boyutu da var ben oraya giremedim bile. Biz bile genelleme yapmazken erkeklerin kadınlar hakkındaki genellemeleri zaten beni sinir eden... Değerli yorumun için teşekkür ederim ☺

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş, umarım kadınların değeri gerçekten anlaşılır

    YanıtlaSil
  3. erkeğin elinin kirine başlıycam valla ya. Çok sinir oluyorum böyle şeylere. Tahammül edilecek gibi değil. Kadın resmen aşağılanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ne yazık ki tahammül sınırlarını aşıyor, erkeği de dünyaya getiren bir kadın. Ama kadınin özellikle Türk kadınının hakettiği yerde olmadigini düşünüyorum kesinlikle...

      Sil
    2. Yeni yayınıma beklerim tatlimm :*

      Sil
    3. Hemen geliyorum canım 😊

      Sil
  4. Süper bir yazı olmuş cidden , emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için ☺

      Sil
  5. bütün kadınlar mutlaka çalışmalı ve para kazanmalı. en önemli şey buuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende katılıyorum ama ne olursa olsun bir kadın calismazken bile zaten çalışıyor bir evi idare ediyor bir çocuk büyütüyor... her kadın niteliği veya niceligi ne olursa olsun saygı duyulmayi hakediyor 😊

      Sil
  6. Yazıyı okuyunca Wirginia Woolf'un kendine ait bir oda kitabı geldi. Kadın her ne olursa olsun çalışmalı ve kendi dünyasında istediği gibi yaşamalı... Özellikle erkeklere karşı sorumlu hissetmemeli kendine karşı sorumlu olmalı diye düşünüyorum. Harika bir yazı olmuş cidden, ellerinize sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet katılıyorum tatlım yorum için teşekkürler 😊

      Sil
  7. Şimdilerde hem ev işlerinde çok mükemmel hemde çalışan kadın isteniyor. İnsanız biz de insan üstü bir varlık değil. :) yaa zaten dünyada hiçbir şey bir insan yetiştirmeden üstün olamaz. Kadınların bu kadar aşagılanmasının tek sebebi kontrol altında tutulmak istenmeleri. İşimiz zor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir yerden deginmissiniz aynen öyle erkekler dusunuyorki bir kadını takdir ederlerse onun kendine güveni gelir ve ellerinde tutamazlar. Halbuki ne kadar saçma bir bakış açısı. Daha da sen eşini yahut sevgilini takdir edersen kadın daha mutlu olur daha çok verici olur yani... ama gel de anlat ☺

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hamilelikte bobrek büyümesi

Herkese merhaba 🙋  bugün biraz bilgilendirici bir yazı yazmak istedim. Şayet kendi başıma gelen bu olayı sizlere ayrıntılı anlatmak istiyorum. O dönemde çok arastirma yapmış ama yaşayan birinin ayrıntılı bir yazısını bulamamistim. Umarım ben yardimci olabilirim birilerine . Hamileliğimin 28. Haftasinda rutin bir doktor kontrolune gittim. Doktorum birde bobreklerine bakalım ultrasonla ne alemdeler dedi. O güne kadar hiçbir ağrı yasamamis olmama rağmen doktor bobregimin çok fazla büyüme yaptığını söyledi.  Yani bu büyüme olayı 3 seviyede oluyormus ve benim 2.seviyedeymis. Doğuma da daha uzun süre olduğu için ilerleme riski varmış. Doktorum üroloji ye yönlendirdi, gittik. Devlet hastanesindeki doktor bobrek te ciddi bir büyüme olduğunu stent takılması gerektigini işte takilmazsa doğumdan sonra bobregi kaybetme riski olduğunu falan söyledi. Ee ne yapılması gerekiyorsa yapalım dedik. Hamile olduğum için sorumluluk alamayacagini söyledi. Hangi doktora gitsek aynı cevap. Sonunda mecburen ö

Oyun halısı gerekli mi ?

Herkese merhaba sevgili okuyanlar ☺ iyi bir hafta gecirmenizi dilerim ☺ Bugün oyun halısı konusunda birseyler paylaşacağım. Öncelikle oyun halısı gerekli mi ? Evet Gerekli. Bebeğin ilgisini çeken oyuncaklar ve renkler sayesinde bebek orda biraz oyalaniyor ve biz anneler bu arada dinlenebiliyoruz. Bebeği sağa sola dönmeye teşvik ediyor. Tepesinde sallanan oyuncakları tutmaya çalışan bebek neden sonuç ilişkisini öğreniyor bunu tutup çekersem bana doğru gelir gibi. Bazı oyun halıları daha fazla ayrntilara sahip. Mesela üzerinde farklı dokular olan parçalar eklenmiş bebek bunlara dokunarak farklı dokuları kesfediyor. Ses çıkaran ya da alt tarafında  piyano olanlar var bebek oraya vurunca ses çıkacağını kesfediyor vs vs... Bazen yere bir battaniye serip eline iki oyuncak verseniz de duruyor bebek milleti. Ama bu süre kısıtlı. Yani ben eylül kiz üzerinden konusuyorum. Bi koydugum yerde en fazla onbeş dakika oyalanir. Bende bunun için evin bi köşesine oyun halısı bi köşesine battaniye serm

Farmasi bebek şampuanı yorumlarım

Herkese merhaba 🙋  bir süredir Eylül için, sevdiğim bir kardesimden hediye gelen Farmasi bebek şampuanını kullanıyorum. Sizlere de yorumlarımı yazma zamanı geldi diye düşünüyorum ☺ Öncelikle şampuan hakkında biraz bilgi vereyim. Sabun içermiyor ve bebitolarin hem saçlarını hem vücudunu kurutmadan temizlemeyi vaat ediyor. Icerigindeki doğal zeytinyağı ile nemlendiriyor. Tabi ki göz yakmayan bir formülle geliştirilmiş. Cilt pH ı ile uyumlu. Paraben veya alkol içermiyor. Bebeğimiz için kullanabildigimiz gibi kendimiz içinde kullanabileceğimiz bir  ürün. Ben denemedim, hasan  niye bilmiyorum ama denemis😀 ve cok sevmiş. Yumuşacık yapıyormuş saçları. Eylul de gördüğüm kadarıyla gerçekten cildini kurutmuyor. Benim gibi kızimda çok kuru bir cilde sahip. Bazen vücudunun çeşitli bölgelerinde egzama tarzı döküntüler oluşabiliyor. Bu ürünü kullanmadan önce hep uni baby kullandım ve ondan da çok memnundum. Ama bu üründe de hiç dökülme olmadı ve bu da beni çok cezbetti. Yumuşacık oluyor hem saçl